-->
Ronald Robertson

Aaronn Avit Ajeng, PhD

Postdoctoral Researcher
  • Emailaaronnavit@um.edu.my
  • Phone+60 (14) 970 5384
  • ExpertiseBiology and Biochemistry
  • AffiliationUniversiti Malaya (UM)

Universiti Malaya (Kemasukan Semester 2, intake 2015/2016)

Hello readers! Apa khabar korang? Harap semua sihat-sihat.

Pada hari Isnin yang lepas (22.02.2016) saya telah mendaftarkan diri di Universiti Malaya bagi sesi kemasukan Semester 2 bagi tahun 2015/2016.

saya difahamkan bahawa sesi kemasukan Semester 2 ini merupakan sistem yang baharu dan kami ini lah sebagai Apprentice dan yang terutama untuk menggunakan sistem ini.


Namun tidak semua fakulti di Universiti Malaya mengambil pelajar second intake, mungkin kuota sudah penuh or etc. To be honest, pendaftaran kelmarin agak kelam-kabut sedikit sebab kami menghadapi masalah ketika ingin mendaftarkan kursus yang perlu diambil. Namun, puji Tuhan semuanya telah berjaya diselesaikan setelah mendengar penjelasan yang lebih lanjut daripada pensyarah dan juga seniors.

Sumber: Facebook one of the Majlis Perwakilan Pelajar, Ibrahim Asrar
"SELAMAT DATANG WARGA BARU FAKULTI SAINS
Seramai lebih kurang 50 orang pelajar ambilan baru semester 2 sesi 2015/2016 telah mendaftar pada hari ini. Buat julung kalinya Fakulti Sains menerima pelajar baru bagi semester kedua. Dan terdapat juga pelajar luar negara yang mendaftar bagi sesi kali ini.
P.s = First year boleh tolong-tolong sikit kawan baru nak daftar subjek nanti.
Jadi overall, Universiti Malaya ni sangat best. The seniors dan juga lecturers are very supportive.
Bagi kolej Kediaman, saya menginap di Kolej Kediaman 9, Kolej Kediaman Tun Syed Zahiruddin yang merupakan kolej kediaman kedua terbesar.

Kira beruntung juga sebab dapat bilik yang sama dengan kawan rapat daripada Kolej Matrikulasi Labuan, memang kita dua dah rancang untuk dapatkan bilik yang sama. Hi Michael! :D

dalam beberapa hari ini juga, saya sempat berkenalan dengan beberapa pelajar antarabangsa yang datang untuk mendaftar bagi sesi kemasukan semester kedua ni. One of them is Lidusha daripada Sri Lanka. She is a very nice girl and surprisingly, she is only 17! 

Jadi, bermulalah kehidupan sebagai pelajar universiti setelah sekian lama duduk di rumah selepas menghabiskan matrikulasi tahun 2015 yang lalu. Harap-harap everything goes smoothly dan dapat graduate dengan jayanya.

Doakan saya! Terima Kasih :)



Comments